6 Remedii Naturale impotriva Anxietatii, la indemana oricui

6 Remedii Naturale impotriva Anxietatii, la indemana oricui
Ai avut vreodata acel sentiment intens, excesiv sau persistent de ingrijorare si frica?

Ei bine, aceasta este anxietatea - un raspuns natural la stres.

Intre toate problemele zilnice (munca, familie, relatii, finante si incertitudinile vietii), stresul si anxietatea par sa ne ajunga mereu din urma, intr-un fel sau altul.

Fie ca esti in cautarea a ceva care sa-ti completeze medicamentele sau pur si simplu doresti sa eviti produsele farmaceutice, iti prezentam cateva solutii naturale care te pot ajuta sa combati anxietatea.

Deoarece anumite persoane prefera sa nu vada un medic, partial pentru ca nu vor medicamentele pe reteta care vin dupa aceea cu efecte secundare specifice.

Cuprins:

•     Exercitii fizice
•     Regim adecvat de somn
•     Suplimente pe baza de plante
•     Animale de companie
•     Meditatie
•     Aromaterapie
•     Concluzii


Anxietatea ar putea fi un efect secundar al unor medicamente sau chiar al unor afectiuni medicale (cum ar fi tiroida hiperactiva). Uneori, anxietatea este insotita de simptome precum dureri de cap, ameteli si poate duce chiar la depresie.

Aceste probleme ar putea avea un impact negativ asupra calitatii vietii. Prin urmare, este intotdeauna bine sa cauti solutii naturale, alaturi de schimbari in rutina, pentru cel mai bun tratament.

Mai ales atunci cand lupta cu anxietatea devine una zilnica.


 

Exercitii fizice


Chiar si 20 minute de sport pe zi iti pot aduce beneficii fizice, mentale si emotionale. Cercetarile arata ca doar cinci minute de exercitii aerobe au efecte anti-anxietate.

Exercitiile fizice, printre alte activitati fizice, produc endorfine. Aceste substante chimice sunt analgezice naturale si, de asemenea, imbunatatesc capacitatea noastra de a dormi. Mai mult, o singura sesiune de sport poate ajuta la ameliorarea simptomelor de anxietate timp de ore in sir.

Astfel, exercitiile fizice regulate pot avea o influenta durabila asupra bunastarii tale zilnice.

Aerobicul poate reduce nivelul de tensiune general. Dar mai poate ridica si stabiliza starea de spirit, poate promova somnul si poate chiar creste stima de sine.

Asadar, data viitoare cand grijile stau deasupra ta, oricat de ciudat ar parea, incearca sa alergi nitel. Sau sa urci cat mai multe scari, sa faci cateva seturi de flotari sau te urci pe banda de alergat. Ai sa vezi dupa, daca si cum te ajuta!


 

Regim adecvat de somn


Preventia este intotdeauna mai buna decat tratamentul. Cand vine vorba de anxietate, o masura preventiva este somnul de calitate.

Numeroase studii au corelat lipsa unui somn adecvat de anxietate sau depresie. Regiunile din creier care regleaza emotiile si ne ajuta sa ramanem mai putin anxiosi si mai calmi, sunt, de asemenea, extrem de sensibile la pierderea somnului, declansand aceleasi mecanisme care ne fac sa raspundem la anxietate.

Potrivit unui studiu din 2018, privarea de somn pentru o singura noapte a produs aceleasi imagini RMN cerebrale ca si anxietatea. De asemenea, au raportat o crestere a activitatii in amigdala si cortexul cingulat dorsal anterior. Acestea sunt regiuni ale creierului care proceseaza emotii negative si sunt hiperactive la pacientii care sufera de tulburari de anxietate. Participantii studiului au avut, de asemenea, activitate in cortexul lor prefrontal medial, o zona din creier care este legata de amigdala si ajuta la controlul emotiilor negative. Vestea buna este ca aceste simptome s-au potolit dupa o noapte de somn adecvat.

Incearca urmatoarele pentru a-ti valorifica somnul:

• Dormi doar noaptea, ideal ar fi la aceeasi ora

• Nu citi si nu te uita la televizor din pat

• Evita sa aduci in pat orice dispozitiv cu ecran

• Fara mese mari, nicotina, cofeina si alcool cu minim 3 ore inainte de somn

• Pastreaza dormitorul intunecat si cat mai racoros cu putinta

• Dezvolta si mentine un program bine stabilit de somn (un mic ritual inainte de a te baga in pat poate ajuta)


 

Suplimente pe baza de plante

 

• Canabis

Extractul de canabis CBD este unul dintre cele mai populare suplimente naturale de sanatate pentru gestionarea anxietatii, dintr-un un motiv intemeiat.  Exista o multime de beneficii pe care CBD le poate oferi persoanelor care sufera de anxietate.

CBD stimuleaza activitatea GABA, inhiba activitatea glutamatului si poate reduce inflamatia cronica. Actionand asupra sistemului endocanabinoid, Canabidiolul va promova homeostazia. Totodata, CBD promoveaza un somn mai lung si mai profund, ceea ce promoveaza regenerarea intregului organism.

Nu intram in detalii amanuntite in acest articol, deoarece suntem siguri ca vei gasi raspunsurile intrebarilor tale despre CBD in celelalte articole de pe site-ul nostru.

Dar, daca doresti sa nu-ti mai pierzi timpul cautand prin multimea de produse inferior calitative, poti achizitiona cel mai pur ulei de canabis CBD - ORIGIN, sau anumite suplimente cu CBD si micronutrienti special selectionati pentru un somn de calitate, de la producatorul german CBD VITAL.

 

• Floarea pasiunii

Unele studii clinice au sugerat ca floarea pasiunii poate combate anxietatea si insomnia in mai multe moduri. Cercetatorii indica capacitatea sa de a creste nivelul acidului gamma-aminobutiric (GABA), o substanta chimica care regleaza starea de spirit din creier.

GABA aduce un efect calmant prin inhibarea neurotransmitatorilor care provoaca excitare in creier. Cu toate acestea, ar putea fi demn de mentionat faptul ca cateva studii au constatat, de asemenea, ca floarea pasiunii poate provoca confuzie, somnolenta si ameteli.

Prin urmare, este posibil sa nu fie cea mai buna optiune atunci cand lucrezi. De asemenea, nu este ideal pentru femeile insarcinate sau care alapteaza.

 

• Valeriana

Unii oameni care utilizeaza valeriana raporteaza anxietate redusa, in timp ce altii spun ca nu exista niciun beneficiu. Si cercetatorii nu par prea siguri cu privire la modul in care functioneaza radacina de valeriana pentru a combate stresul si insomnia.

Cu toate acestea, exista dovezi care sugereaza ca valeriana declanseaza o crestere a nivelurilor de GABA in creier.

 

• Musetel

Unele date sugereaza ca musetelul, in timpul utilizarii pe termen scurt, este in general sigur si poate ajuta la ameliorarea simptomelor de anxietate.

Modifica nivelul hormonului stresului, cortizolul. Cu toate acestea, ar putea creste riscul de sangerare excesiva atunci cand este utilizat alaturi de medicamente care dilueaza sangele.

 

• Lavanda

Cercetarile sugereaza ca lavanda, atunci cand este utilizata pe cale orala sau in aromoterapie, poate ajuta la diminuarea efectelor de anxietate.  Expertii de la Universitatea Kagoshima, Japonia, au identificat ca Linalool, o terpene prezenta in lavanda dar si in canabis, a influentat creierul prin miros. Are un impact calmant si, spre deosebire de medicamentele anti-anxietate, nu afecteaza functiile fizice.
 

• Roinita

Cercetarile timpurii arata ca roinita ar putea atenua simptomele anxietatii, inclusiv nervozitatea si excitabilitatea. Un studiu pilot a legat aceste beneficii de efectul roinitei asupra neurotransmitatorului GABA. Roinita face ca GABA sa fie mai usor accesibila.

In general, este tolerata de majoritatea persoanelor si este considerata sigura.


 

Petrecerea timpului alaturi de animale


Se considera ca petrecerea timpului alaturi de animale ar putea ajuta la ameliorarea simptomelor de anxietate. Animalele de companie ofera dragoste, sprijin si.. companie.

Daca ai deja unul, atunci tot timpul de calitate pe care l-ati petrecut impreuna a ajutat la calmarea sistemului nervos, partial prin satisfacerea nevoii umane de interactiune prin atingere. Interactiunea om-animal a fost legata de o crestere a nivelurilor de oxitocina si o scadere a stresului psihologic subiectiv, cum ar fi frica si anxietatea.

Vestea buna este ca, desi oamenii prefera pisicile, cainii si alte animale cu blana, animalul nu trebuie sa fie neaparat de companie pentru a oferi sprijin. Ba mai mult, nu este necesar sa fie animal, ci poate fi chiar o insecta. Cercetatorii au subliniat ca si ingrijirea greierilor ar putea imbunatati bunastarea ta psihologica.


 

Meditatie


Scopul sau principal este intotdeauna sa elimini gandurile haotice din capul tau, obtinand un sentiment de calm si atentie.

Un studiu din 2013 care a investigat legatura dintre meditatie si ameliorarea anxietatii, a raportat niveluri mai mici de anxietate la subiectii care au practicat meditatia.

In plus, imagistica creierului a asociat ameliorarea anxietatii cu activarea cortexului prefrontal ventromedial, a cortexului cingulat anterior si a insularului anterior. Acestea sunt regiuni ale creierului asociate cu controlul functiilor ingrijoratoare si executive.


 

Aromaterapie


Desi exista relativ putine cercetari privind aromoterapia, diferite studii arata ca unele mirosuri linistitoare din uleiurile de plante pot usura anxietatea si stresul.

Aromaterapia te ajuta sa te relaxezi, sa reduci tensiunea arteriala si sa dormi mai bine. De asemenea, iti stimuleaza starea de spirit prin modificarea undelor creierului.

Cu totii avem acel parfum unic, cel care functioneaza mai bine pentru noi. Daca nu ai asa ceva, poti testa printr-o abordare de incercare continua, pana gasesti parfumul perfect.

In caz contrar, te sfatuim sa iei in considerare Lavanda. Deoarece ajuta la promovarea somnului de calitate, cat si la reducerea plansului la bebelusi. Puteti inspira direct sau il puteti adauga intr-o baie calda sau difuzor.

Iata cateva dintre uleiurile esentiale pe care oamenii le folosesc pentru ameliorarea anxietatii:

• Lavanda
• Ylang ylang
• Grapefruit
• Bergamota


 

Remedii 100% Naturale, impotriva anxietatii


Anxietatea ne poate inhiba abilitatile de a efectua in diferite sarcini si chiar ne poate impiedica dezvoltarea carierei si a relatiilor interumane.

Elementele de pe aceasta lista au fost demonstrate ca ajutor natural in ameliorarea sentimentelor de neputinta si de panica asociate cu anxietatea.

Desigur, petrecerea timpului in natura nu a fost inclusa pe lista, deoarece necesita un efort suplimentar, mai ales daca stai in mediul urban. Asadar, incearca macar sa evadezi dintre betoane, macar in weekend, timp de cateva ore.

Remediile naturale prezentate in acest articol ar putea fi utilizate independent sau asociate cu alte medicamente sau suplimente alimentare.

Cu toate acestea, daca suferi de anxietate in mod regulat, este intotdeauna recomandabil sa-ti consulti medicul de familie cu privire la optiunile de tratament disponibile, precum si la posibilele interactiuni ale acestor remedii naturale cu medicamentele prescrise.

Ar putea chiar recomanda cateva remedii naturale pe care le-am prezentat in acest articol.

 
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!